Yang disayangi

Friday, March 11, 2011

amaran bencana alam !!!


sumber kosmo ( 9mac2011)

NEW YORKAmerika Syarikat - Saintis-saintis memberi amaran kemungkinan berlakunya bencana alam di Bumi pada minggu depan disebabkan daya tarikan graviti bulan apabila Bumi dan bulan berada pada jarak paling dekat dalam tempoh 19 tahun, lapor sebuah akhbar semalam.

Fenomena tersebut akan berlaku pada 19 Mac ini yang menyaksikan bulan berada pada kedudukan cuma 354,507 kilometer (km) dari Bumi berbanding jarak biasa 384,401 km.

Beberapa saintis memberi amaran kedudukan bulan itu boleh menjejaskan corak cuaca Bumi dan menyebabkan gempa bumi dan letusan gunung berapi.

Fenomena tersebut sebelum ini berlaku pada tahun 1955, 1974, 1992 dan 2005 dengan cuaca melampau dicatat pada tahun-tahun berkenaan.

Bencana ombak besar tsunami yang menyebabkan ratusan ribu orang terbunuh di Indonesia berlaku dua minggu sebelum fenomena bulan itu pada Januari 2005.

::goggle turut membantu::

klik pixcha tuk tumbesaran

subhanAllah...tsunami melanda JEPUN hari ini (JUMAAT)




kejadian 9mac2011







kita sebagai umat Islam,marilah mendekatkan diri dengan Allah..
semoga dijauhkan segala bencana yang tidak diingini...
aminn.






psssttt..aku nak kurangkan berblogging..



18 comments:

Anonymous said...

eeerrk!!menakutkan laa..!

duniaku said...

subhahanaallahh...takotnye...
ase macam kiamat makin dekat jee.!

amny.. said...

itulaah pasal..

amalan pun masih kurang lagii..

aduhaiii..

zaty danny said...

MAnyak kan Berdoa ....
sesungguh nyew dunie nie sementare sahaje... ALLAH MAHA BERKUASE ke atas setiap makhluk NYA..
semoge kite termasuk dlm golongan yg bertakwa... amin..

miss shark said...

fuyyooo.. benda ni bila2 buleh mnyerang aaa..

amny.. said...

zaty >> yaahh!!wa sokong sama lu..=P

miss shark >> aku isaw ko pupus je SHARK!!spesis jerung...banyak mati...

FurBall said...

amin..kita berdoa je lah yng sume yang kita kenal kat sana termasuk pelukis komik akan selamat.n kalu etul apa lah yang d katakan oleh NY tuh pasal 19 nih.mari kita semua berdoa dan menginsafi diri kita

Nurul Syuhada Bt Hasri said...

nenek aku smpai kol aku utk mensahihkan berite ini..cayalah nenek aku odd skol !

ROROI said...

istilah subhannallah tu lebih kepada memuji kbesaran allah bila melihat sesuatu yg indah. Jd bila berkaitan bencana,,lebih bagos kita istighfar...astaghfirulahal-a'zim

Henry Zackery said...

masuk tv3 kisah nie td :(
subhanallah.. peringatan untuk manusia

Transformers 3 Sudah Kantoi

amny.. said...

furball >>
jom pindah plenet pluto..=P

amny.. said...

syudd>>

nenek????sob3..:'(

teringat kat arwah nenek aku...!!

aku da xde nenek yang ley coll aku..

uhuhuh..

amny.. said...

henry >>

owh..saya pon masuk tv3 gak tadi..pasan x??hehehe

Alynna said...

rumah saya dahla dekat dgn pantai..
moga2 Allah melindungi kami..
aminnn..

amny.. said...

mudahan begitu laa..:)

kay_are said...

bende2 ni dah selalu terjadi cume, kte je xnak amek iktibar agar lebih sedia untuk hadapi bende2 macam ni lagi..

r-5 said...

subhanallah~ dahsyat sugguh..

senyumSOYA said...

subhanallah~ nasib bek warga malaysia sekitai sendai n tohoku alhamdulillah x apa2~..
sama2 kita renungkan~