Yang disayangi

Sunday, March 27, 2011

kita semakin menghampiri kiamat..

Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam hadis. Kebanyakan hadis-hadis ini dapat ditemukan di dalam Sahih MuslimSahih Bukhari dan Riwayat Tarmizi.


tanda-tanda kecil kiamat


petanda2 ni aku tengok banyak dah yang berlaku kat dunia ni..


~Penaklukan Baitulmuqaddis
~Zina bermaharajalela
~Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik
~Bermaharajalela alat muzik
~Menghias masjid dan membanggakannya
~Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik
~Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan
~Ramai orang soleh meninggal dunia
~Orang hina mendapat kedudukan terhormat
~Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja
~Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
~Bulan sabit kelihatan besar
~Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita
~Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar
~Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai
~Banyaknya sifat bohong dan ia menjadi perkata biasa
~Jarak-jarak antara pasar menjadi dekat (menunjukkan banyaknya kegiatan perdagangan)
~Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda
~Orang akan melakukan homoseksual.
~Akan terdapat ramai anak luar nikah.
~Lelaki mentaati isterinya tetapi menderhakai ibunya
~Lelaki berkasar dengan bapanya tetapi beramah dengan rakannya
~Mendahulukan lelaki menjadi imam bukan kerana ilmu tetapi kerana suara...
~Seorang isteri bekerja dalam satu syarikat dengan suaminya. (Malah isteri berpangkat lebih besar)
~Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam
~Orang fasik dimuliakan sedangkan orang mulia dan terhormat direndahkan
~Banyak orang berharap untuk mati kerana banyaknya kekacauan ataupun kesengsaraan
~Banyaknya berlaku gempa bumi
~Banyaknya berlaku huru-hara yang menyebarkan kejahatan
~Banyaknya berlaku pergaduhan dan pembunuhan
~Munculnya mati mendadak atau mati secara tiba-tiba
~Masjid dijadikan jalan iaitu seseorang muslim melalui masjid tanpa melakukan solat


info dari wikipedia


entri aku kali ni hanya untuk memperingati orang sekeliling agar kehidupan kita di dunia ini hanyalah sementara,,,


bukankah manusia harus sentiasa diperingati !!






pssttttt..perbanyakkanlah ibadat anda..(^^,)Y



43 comments:

duniaku said...

amalan aku rompong agi wehh..

takkot!

Wafiy Suzly said...

baguihnye anda

apik pehe said...

dah banyak dah yang berlaku

amny.. said...
This comment has been removed by the author.
faiz said...

semakin byk tanda2 berlaku...same2 la kite beringat..

RemyRamdan said...

waa...sedeynye...aku ni da la malaz nak beribadat...
hope aku akn berubah pas ni....
bukn aku jew..kite sume k...

NoRMa aZurA iSMaiL said...

manusia mmg sentiasa perlu diingati

elianesuriane said...

baek utk peringatan..

kay_are said...

memang dah nampak dah sume2 tande tu.. semoga kite diselamatkan.. amin..

Qaseh dalia adelia said...

betul ..kita semakin dekat dengan hari penamatan dunia

Henry Zackery said...

banyak dah tanda2 kiamat kelihatan zaman sekarang nie.. banyakkan ibadah..nice sharing :)

Teka Gambar Kembali Lagi

e.m.o.g.i.r.l. said...

hey amni.bru tahu kamu pn org pekan..:)
area mane nye?

Nurul Syuhada Bt Hasri said...

sobs.....

Internet Marketing said...

thank for info

il ya na said...

takottt

FurBall said...

kiamat dah dekat..kita sedar..tapi apa yang kita buat??

aku nak kahwin dulu!!!~_~

miss shark said...

emmm, aku pun takut.. aku ni tak byk amalan lagi.. dah la kuat melagha.. sob..sob..

Shamsuddin Amin said...

kiamat semakin hampir...huhu

Raji berkata said...

huhu amalan aku pun masih skit lagi T.T
sama2 kita pertingkatkan ibadah kita
inshaAllah

amny.. said...

cik sha >>da taw rompong..so??

amny.. said...

Wafiy Suzly >> aku xbguih ponjus memperingati sesama islam..:)

amny.. said...

apik pehe >> tw xpe !

amny.. said...

faiz >> ye2 ! sme2 r kita beringat..

amny.. said...

RemyRamdan >> syaitan bermaharajalela tuu!

amny.. said...

NoRMa aZurA iSMaiL >> betol3..!

amny.. said...

elianesuriane >> ^^

amny.. said...

kay_are >> sokong kr!

amny.. said...

Qaseh dalia adelia >> hope dpt mati dulu sblum hari kiamat..tkut nak menghadapi ari tersebut..T_T

amny.. said...

Henry Zackery >> ibadahku maseh kurang..sob3..T_T

amny.. said...

e.m.o.g.i.r.l. >>uhhuhuhu,,orang pekan..area peramu jaya.:)

amny.. said...

Nurul Syuhada Bt Hasri >>syud..apsal?

amny.. said...

Internet Marketing >> welcome..:)

amny.. said...

il ya na >> takot juga..T_T

amny.. said...

FurBall>> hahahah...nak tgok ko kawenn !!

amny.. said...

miss shark >> tengah2 mlm dr on9 baek wt solt2 sunat..jom3

amny.. said...

Shamsuddin Amin >> salin tajuk ke??ihihhi

amny.. said...

raji >> mai perbanyakkan ibadah..:)

e.m.o.g.i.r.l. said...

amni: sye kt jalan rompin lama tuh..hehe.tp jrg dh xblik.skrg kt shah alm jek.:)

HATYCIKNUURUL said...

yg mati scre mengejut tu pon dh mkin bnyk skang,..

amny.. said...

e.m.o.g.i.r.l. >> seronok dapt jupe blogger dari pekan..:)

amny.. said...

HATYCIKNUURUL >> rasenye major semua da penah berlaku !

nja jannah said...

yup me too..:)

SiLabiLabi said...

#jom beramal

IKLAN FREE & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

Pendedahan Exclusive : Penyanyi Islam Membidas Mufti
Tutorial : How To Pay Using Maybank2U