Yang disayangi

Friday, April 22, 2011

unfollow ! unfollow dan unfollow !! apa kes?


first sekali aku nak cakap minggu ni aku malas nak blogwalking...sebab malas!
dan setiap hari gak laa aku tengok ade blogger unfollow blog aku.............kenapa?? T___T
sedih3...rasa orang tu xsudi nak kawan dengan aku..

mungkin banyak sebab blogger unfollow blog aku, antaranye....

1.sebab aku sombong dengan dia...? yeke?

2.dia follow blog aku tapi aku xfollow blog dia balikk...apalagi,terus dia unfollow aku!..
(nampak sangat bebelog sebab nak cari follower je..)

3. [konsep i follow u,u follow i ] ,,,jenis yang suka guna ayat ni aku boleh terima je! 
walo ade sesetengah blogger xboleh terima ayat ni..tapi bila aku pergi blog korang tuk follow xde plak button 'follow'..puas aku godek!rupanya button follow tu korang gantikan dengan gambar2..errmmm...! 

4.banyak sebab lagi..malas aku nak ulas !


aku nak tanya korang .......

1.best ke unfollow??

2.macam mana nak unfollow blog orang..hehehhehehe...

3. perlu ke aku buang shoutbox ??(sifat malas aku nak blogwalking)


 kolam rumah aku ..(^^,)Y
nota untuk korang ~~

entry ni, aku taip dengan penuh emosi akibat kepala aku baru je terhantuk sewaktu membasuh kolam ikan rumah...


53 comments:

cik nurussalwa said...

terhantuk kepala? sakitttttnye..
neway, unfollow ni, kalau nak buat manage reading list.. sy buat untuk unfollow blog yang berbulan2 tak update je.. al maklumlah ade blogger yang benti berblogging.. bile pk2 balik, sedih jugak.. dulu masa mula2 blogging dorg yang kita berkawan.. tp, n buat cmne, blog dorg pun dah d tggl berbulan2.. ada yang dekat setahun tak update.. terpaksalah unfollow..kalau tak nanti xley follow yang baru.. pape pun, unfollow org memang tak best~~

Koding said...

Itu hak diorang...
Biarlah...
Betulkan niat kita...
Berblog untuk berkongsi maklumat dan cerita kepada yang sudi sahaja...
Tanpa mengharapkan yang lain2...

Wafiy Suzly said...

ape niat ko buat blog, cuba cite? ^^

umah kau besar giileee!

amny said...
This comment has been removed by the author.
amny said...

cik nurussalwa >> yeke xbest???baru nak mintak tolong ajarkan..hehehehehe hehehheheheheheheh hehehehehehehhehehe

Koding >> hehehe..niat tuk berkongsi cerita tapi bila ade orang unfollow tu tetap rasa sedihh..macam wat salah je ngn orang tuu..T__T


Wafiy Suzly >> niat sebenar aku tuk mengorat ko..hahaha (^^,)Y

mykhalis said...

khalis akan unfollow orang yang blognya tak best... dia datang folo khalispun tak paksa sebab khalis bukan ada shoubox..macamana tau dia best tak?kalau komen 3 4 kali dia tak balas khalis akan unfoloow serta merta

Miss Shikio said...

biarkan mereka....

maybe tu blogger yg x matang kot, yg suka2 hati ja unfollow balik..

haishhh!

khaifaiz said...

dah follow dua kali ni.. sbb guna dua profile.. apa2 pn yg penting happy...

amny said...

mykhalis>> khalis unfollow ek kalu diorang cmtu..hukkhukk..

Miss Shikio >>> ehhhehe...mesti diorang ade sbb wt cmtukan??kan?

khaifaiz>> yeke??thnx3..terharuuu...

Pendekar Laut said...

tak tetap pendirian tu...kejap ikut kejap tak ikut,macam terpaksa je,betul?

naim said...

tuka~ ciannyer~ suruh mak sapu ubat :)

aiman rashidd said...

tak best sebab nanti tak tahu pasal orang lain :) HUHU

datang terjah kamu selepas sampai kat kampung . have a nice day ! thanks :)

cik Dil said...

alaa dik, relax jer..kalau org tu unfollow blog kita, dats mean, dia follow kite sbb nk kite follow dia jer..
xde keikhlasan tuu..da follow, pastu unfollow..buruk siku tauu..x elok..
^^

nur ikhyar dee said...

soalan mcm amny gak,macam mana nak unfollow???hehehe

takyah tahu lagi bagus kan?

saya pun terpikir nak buang shoutbox gk..mls nak blogwalking ^__^

~::KUYA HARIS::~ said...

kite pon ada kena jugak kot.nak folow,tekan tooot kat muka dia,tak kuar link.carik kat shoutbox tkda.camna??haha XD tepaksa laa tak folow.tup2 dia hilang.

so..biarkan aje laa.haha XD

maiza love said...

saya dah buang pun shoutbox tu..baik komen kat entry kan,,penat2 kita buat entry xde pun nak komen,,,klu xde shout box baru la org komen kat entry awak pula hehe..

adan said...

sebelum ni sy TERperasan gak blog sy di UNFOLLOW kan.. tapi tak kesah ar.. hak blogger tu sendiri.. ttng keikhlasan bloger tu memang nampak sgt tak ikhlas.. lantak ar..

psst adakah kolam itu yg dimaksudkan pada entri sebelum ini?

aLieF si Muncung ManiS said...

sabar je amny..biarkan diaorang..kita tak boleh nak salahkan sape2..masing2 ada hak..biar orang yang follow kita tu benar2 ikhlas..:P..peace..:P

miss shark said...

one more thing, maybe blog tu dah deactivate. think out of the box.

shoutbox tu....

Biey said...

penah gak kena tapi tak kesah lah.. belog dorang, dorang punya pasal lah.. malas nak kacau.. sabar je lah..

Jom terjah Entri baru !!
AWAS : Bahana Lagu Terbaru Lady Gaga !!

atiey azha said...

tak pernah lagi unfollow orang . tapi kalau ada yang unfollow blog atiey , takpa laaa . dorang kan ada hak . nanti orang lain pulak unfollow dia .. huu ~~

**::CIKNUURUL::** said...

btol tu alief mncung tirus,.ngeh3,.spe yg xikhlas,die pon akn dpt fllower yg xikhlas satu mase kelak,.nescaya pada saat itu,die merasakan penangan dan balasan yang die telah lakukan pada many ni,.!eh silap!,.cmne nak potong word salah tu ek?,.hehehhe,..amny la,.sori yang,keyboard ni tetuko hurup plak,.

Shamsuddin Amin said...

aik...
ade juga kes unfollow...???
ishk2...
jeles la tu kot... hhaha

Nur Liyana said...

ala ala ala...nak main unfollow pulak..

ade tak org buat..
i unfollow u, u unfollow i ..kkah3

apa la org tue!!!

cik najihah said...

setuju la dengn nur liyana..
hiihihi..
CN dulu pun penah bape org dok unfollow huhu..adat dunie blog..

apik pehe said...

huhu..amni wehh..xpo la..biar la dio unfollow..huhu..apik pon kena jugak..haha..

FurBall said...

aku pernah kena unfollow..tp mungkin salah aku kot..dia baru follow blog aku..then ada wat entry..aku pon g komen..komen aku berunsur memberi tunnjuk ajar seket..eheheehe..tiba2 dia unfolow..sedeyh..pas tuh aku dah tamo dah bagi komen berunsur ngajo orang nih..ahaks..

aku tak suka unfollow blog orang walau orang tuh dah berbulan tak update..sbb nya??satu hari nnt dia mungkin akan kembali n update.aku tahun lepas update mcm ciput jew..tp still skrg aku aktif..ikut mood~_~

FurBall said...

mcm mana boleh terhantuk kepla nih??hati2 lew..kan dah kurang wang hantaran...otak pon dah gegar sikit..hilang ilmu tym spm..

Fyqa said...

err... takpe..sy pon kena jugak mcm tu..sabar je :)

bulan said...

kenapa nak unfollow,kalau blog tu senyap pon biar je la.. mana tau sesekali diorang nak update balik.. kecik ati orang dapat follower x ikhlas..

mykhalis said...

yup..khalis akan unfollow tanpa segan silu.. kita nak berkawan dengan dia..kita komen dia..kita ziarah dia..dia senyap je..mau kawan lagik?sori..unfollow terus..heheh

MissNaL said...

mira singgah sini.. jangan unfollow mira plak..=)

~~Ticer Wann~~ said...

hee sabar ehh...patah tumbuh, hilang berganti... cewah... singgah sini..slm ukhwah :)

Henry Zackery said...

diorang nie tak tahu sebenarnye, readers yang paling penting. bukan follower. kalau dah ade readers tetap kita akan suka lihat setiap entry kita ada org komen :)

Wanita Oh Wanita

mie said...

tudia..
beremosi sungguh..
xkisah sangat bab follow memollow ni..
hehheee

Qamarul said...

buang je shoutbox.
selesai masalah.

dpt bloging ngn tenang..
bukan susah pun nak comment kan.

BuDaK PeGheLiH said...

saya cuma pnh unfollow blog yg bg malware ke blog saya.. xpnh lg la unfollow ska2 mcm 2... tp biarlah dorg nk unfollow pn..

klu follower byk tp bkn pembaca setia.. xguna jgk.. :)

nelly said...

kadang2 orang unfollow tak bersebab ..
=='

.izzatul.hazwani. said...

hehe.. bukan saya yg unfollow.. ehe..!
wa smgt sgt tu bersihkan kolam ikan sampai terhntuk .kah3

ayie said...

eh ada juga kes unfollow yee.. rajin btol dia unfollow yee..hheehe

zora said...

pelik2...pehhhh..besar gle rumah..:P

cik hemo hemo said...

bese la tuhh . jangan risau kat manusie unfollow tu laa amni . jangan sedey sedey . chill key ?



btw, tak sakit ke terhantok kepale tu .. ishh , len kali hati hati tau ^^

anismelon said...

anis pon xpernah lg unfollow blog org..weeee..anis pon xpkse org follow anis..kalo rase blog n entry anis menarik na follow,follow la and kalo org toh tinggal link mmg anis akn follow balik..xkisah la blog dye best ke x..prinsip anis org hargai kite kite hargai org balik..mcm org berbudi kite berbahasa..huuu..nie just opinion anis la erk..name pon na cari kenalan kan..kalo org komen..kite reply..bukan kene byr pon..:)ape kite rase org buat kt kite gitu..ha cam toh la mereke rase..tp kalo org toh xreply or xfollow balik pon xpela..anis xkn unfollow..kite bukan leh pakse org tok suke kite..:)

mujahid said...

as salam... memula berbelog dulu dy mmg jnis payah nak follow orang.. adakah itu pnyebab dy x ramai follower juga?? rasa nya yah.. makna nya.. ken akna mnghargai pada yang mnghargai lah.. hhehehe.. salah stu yg best follow nie.. bila kita follow blog yang mmg kita suka.. bila buka laptop je cri n ziarah belog itu.. follow memfollow.. merapatkan silaturahim.. menambahkan perkongsian.. hehehe..
bersahabat dengan mu.. ^_^

Qaseh dalia adelia said...

RELAX LAH SYG .. QASEH PUN BYK ORG YG UNFOLLOW ..BIARLAH RAMAI YANG AKAN FOLLOW BALIK NNT ..PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI

el-janna said...

saye baru je follow! huhuk

Siddiq said...

Assalamualaikum.To amni, blogging is not about bein followed or unfollowed,it's all about the entry,what are and what will the blogger do with their post.Anyway, i understand what you feel,ill follow u .Haha,be sure to be happy,InsyAllah.

d_LA said...

samalah kita amny, ade yg unfollow gak blog dla ni..huhu..nak wat camne, dorang tak suka, xleh nak pksa kan..

Dekcik said...

amni nak tahu gak cm mane nak kesan sape yg unfollow kite..bg link!!

kay_are said...

biar je r orang nak unfollow kite.. nak wat cane kan.. ikut ske die je r.. =)

misz fae said...

blogwalking!;)

meh singgah blog fae:

http://fzhjmldn.blogspot.com

Red said...

boleh ke review blog red.? o.O

NoRMa aZurA iSMaiL said...

sabar je ek amni..mungkin diorang ada sbb buat mcm tu..lagipun, tu kan hak dier..kiter kan xleh paksa dier...